عدم حضور سردفتر در دفترخانه / فاقد جمع بودن صفحات دفتر درآمد / فاقد جمع بودن صفحات دفتر درآمد / عدم رعایت مصوبات کمیسون تقسیم اسناد / اخذ وجه مازاد برتعرفه / عدم قیدآدرس وکیل در وکالتنامه / عدم ارائه نسخه بایگانی گواهی امضا /عدم واریزده درصد حق التحریر

به نام خدا
به تاریخ ……. دادگاه بدوی انتظامی سردفتران و دفتریاران استان … با حضور اعضاء تشکیل شد و پرونده کلاسه … مربوط به آقای … سردفتر اسناد رسمی شماره … شهر … تحت نظر است . دادگاه با بررسی محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و با استعانت از خداوند متعال به شرح زیر مبادرت به صدور رای می نماید.
رای دادگاه بدوی  

در خصوص تخلف انتسابی به آقای … سردفتر اسناد رسمی …   بشرح مندرج در کیفرخواست صادره از دادسرای انتظامی سردفتران و دفتریاران مشعر بر :
۱- با توجه به مراجعه به دفترخانه مشخص گردید که سردفتر در محل دفترخانه در روز بازرسی حضور ندارند که پس از تماس پرسنل دفترخانه با سردفتر ، سردفتر در ساعت ۳۸ : ۱۰ به مکان دفترخانه مراجعه نمودند ( همچنین دفتریار اول کفالت سردفتری دفترخانه ی دیگری را بر عهده داشتند و در دفترخانه حضور نداشتند که پس از اطلاع از حضور بازرسان حضور یافتند ). لازم به ذکر است که تا قبل از مراجعه سردفتر و دفتریار به محل دفترخانه یک فقره سند تعهد به شماره … که شناسه آن ساعت ۲۱ : ۹ و تایید آن ساعت ۲۴ : ۹  و قبل از مراجعه سردفتر و دفتریار تنظیم و به اثر انگشت متعهد سند مذکور رسیده است . که به نظر تا قبل از مراجعه سردفتر و دفتریار اول ، دفترخانه توسط دفتریار دوم و پرسنل دفترخانه اداره می گردید. در نهایت تنظیم سند با توکن سردفتر بدون حضور وی و بدون احراز هویت توسط سردفتر صورت پذیرفته است که طبق شواهد صورت گرفته تنظیم سند توسط دفتریار دوم صورت گرفته است
۲- دفتردرآمد فاقد جمع صفحه به صفحه بوده و در پایان هر ماه به صورت کامل نسبت به بستن دفتر طبق مقررات اقدام نمی گردد همچنین از سال ۱۳۹۵ در اکثر ماهها و تا سال جاری دفتر درآمد نوشته نشده است.

۳- اسناد رهنی شماره های ۱۰۹۲۲۱ و ۹۹۰۹۴ با توجه به دولتی بودن بانک ، فاقد ارجاع کمیسیون تقسیم اسناد می باشد.
۴- اسناد قطعی غیرمنقول شماره های ۱۰۹۱۰۳ و ۱۰۹۱۱۸ و ۱۰۹۱۳۷ و ۹۹۰۷۹ که در قسمت بهای اوراق مبالغ زیادی اخذ گردیده از جمله ۷۰۰/۰۰۰ریال و ۹۰۰/۰۰۰ ریال و ۱۴۰/۰۰۰ ریال و غیره که سردفتر اظهار داشتند با توجه به عدم اخذ مبلغ استعلامات از  طریق POS جداگانه ، مبالغ در قالب بهای اوراق اخذ می گردد.

۵- در خصوص اسناد وکالت های شماره ۱۰۹۱۴۰ و ۱۰۵۸۲۰ آدرس وکیل قید نگردیده و صرفا در فیلد آدرس ( عبارت آدرس موکل ) قید گردیده همچنین در اسناد وکالت ۱۰۵۸۳۸ و ۱۰۵۸۴۰ در فیلد آدرس وکیل ( صرفا خیابان امام ) قید گردیده است
۶- با توجه به بازرسی گواهی امضاء از سردفتر خواسته شد بایگانی گواهی امضاء را ارائه نماید ، صرفا نسیت به پرینت از صفحه سامانه در بایگانی اقدام گردیده که قابل بازرسی و خوانا نبوده است.

۷- در زمان مراجعه به دفترخانه سردفتر ۱۰% کانون را در ماههای مرداد و شهریور ۹۹ پرداخت نکرده بود که پس از بازرسی بعمل آمده مشخص شدن موضوع کسر پرداخت ، نسبت به پرداخت مبالغ کسری اقدام نموده است.

برابر گزارش بازرسان اعزامی و اظهار نظر صریح کارشناسان امور اسناد آنان بشرح فوق الذکر آقای … سردفتر اسناد رسمی شماره … باستناد مواد ۳۰ و ۳۲ و ۱۸ و ۲۳ قانون دفاتر اسناد رسمی و بند ۱۶ مجموعه بخشنامه های ثبتی و ماده ۱۹ و ۱۷ آئین نامه قانون دفاتر و تبصره ۲ از بند یک صورتمجلس تقسیم اسناد به شماره ۳۲۳ / ۹۶ / گ مورخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۴ و عدم رعایت دستورالعمل اجرائی طرح سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه دفاتر اسناد رسمی و ماده ۱۲ آئین نامه بند ۴ و غیره و ماده ۲۴ قانون دفاتر و آئین نامه اخذ مرخصی سیستمی سران دفاتر اسناد رسمی مرتکب تخلف شده است

دادگاه نظر به مستندات پرونده و ملاحظه دفاعیه موثر و همچنین استماع دفاعیات سردفتر در دادگاه بدوی انتظامی تخلف به شرح کیفرخواست محرز و ضمن تخفیف در مجازات مشارالیه به سه ماه انفصال موقت از شغل سردفتری اسناد رسمی محکوم می نماید رای مستنداً به بند ۳ از ماده ۳۸ قانون دفاتر اسناد رسمی صادر گردیده و ظرف مهلت مقرر از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر محترم انتظامی سردفتران و دفتریاران می باشد.
آراء دادگاه انتظامی سردفتران و دفتریاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.